Despre lansarile online

– Si… ce proiecte mai lansati in curand ?
– Aaah,… unu tare cool&smart.ro. O sa fie foarte misto, o sa vezi in 2 saptamani.

Cam asa se face o lansare la noi pe online. Putine site-uri au campanii de lansare, unele nici macar pe online. In Romania tv-ul inca aduce multi oameni (vezi protv.ro, realitate.net si antena3.ro). Se lanseaza branduri, fie noi, fie varianta online a unora mai vechi. Ele trebuie promovate cu grija.

Am crescut ca piata, este timpul sa nu mai fim calculatoristi captivati de o bucate de sticla, cu mainele curgand dulce pe tastatura, ascultand Rammstein in casti, plinide cofeina si isterizati in miezul noptii de un bug (mama lui de Windows si Bill Gates). Vindem niste produse, trebuie sa si zambim unor oameni ca lor sa li se pare mai aprope un domeniu care este si asa destul de tehnic. Este cazul sa facem si noi evenimente legate de lansari, relansari. A venit Internetics si nu s-au trimis invitatii la agentii pentru a aduce clientii.

Este un lucru normal prin care se incearca sa reducerea perioadei de inertie a agentiilor si a clientilor pana incep sa foloseasca site-urile noi.

Anunțuri

11 răspunsuri to “Despre lansarile online”

  1. Mihaï Says:

    Cam ce buget recomanzi pentru o campanie eficienta ( cu randament maxim ) la cool&smart.ro ?

  2. Vlad P Says:

    Depinde ce iti propui sa faci. Trebuie sa ai un target. Iti trebuie o perioada.
    Depinde cat de multi vrei sa atingi.

  3. Ionut Oprea Says:

    Vlad, vorbesti de lansarea site-ului catre utilizatori sau de vanzarea lui catre advertiseri? Sunt doua „lansari” diferite, care pot fi, ce-i drept, una singura, sau pot fi facute separat. La noi inca nu am vazut niciuna serioasa, care sa le atinga intr-un mod interesant pe amandoua:)

  4. Vlad P Says:

    De acord nu am fost foarte explicit. Sunt doua parti. Lansare catre utilizatori si lansare catre clienti. Amandoua au nevoie de campanie.
    Sunt multe site-uri care au probleme cu promovarea (vezi lansarile recente de site-uri auto care nu au afectat in vreun fel suprematia autovit.ro si masini.ro).
    Pe de alta parte sunt multe site-uri cu trafic bun, dar care nu au fost promovate catre clienti. Ambele campanii ar trebui sa fie unitare.

    Lansarea este un bun moment de a face rost de clienti care sa te sprijine mai ales la inceput.

    In acelasi timp, nu e bine sa nu profiti de avantajul noului. Internetul este foarte dinamic, trebuie sa profiti imediat de orice lucru in plus pe care il ai. Imediat te poate copia cineva, nu iti poti permite sa astepti ajutorul de la motorul de cautare si inca nu suntem la momentul in care vorba pe internet sa circule suficient de repede.

  5. Mihaï Says:

    Sa presupunem ca vrem o campanie care in 3 luni sa aduca siteul cool&smart.ro la un trafic de 10.000 de unici pe zi.
    Sa zicem ca e un site care e vazut drept cool&smart de targetul care e coolsi si smartsi.

    Cat ma costa campania?
    Cat voi castiga in luna 4 de pe site?

  6. Vlad P Says:

    :)) Mihai nu poti sa castigi de la inceput. Dupa doar 4 luni. Daca reusesti sa legi site-ul de un eveniment important poti sa vinzi parteneriat la campania de lansare.
    Pentru asta trebuie sa poti garanta niste cifre de trafic (si cu o solutie de reducere costuri pentru neindeplinirea obiectivului). Ca sa aduci vreo 10.000 de click-uri pe site iti trebuie in jur de 1-1,5 mil de afisari. Asta inseamana in jur de 8-10.000 de euro la net, chiar mai putin. Daca tu iti propui 10.000 de unici pe zi, ai un target larg si poti merge lejer pe run-of-network (toate site-urile dintr-o retea) si ajungi la cpm sub 4 euro. 10 mil de afisari ajung la 30-40.000 E si aduc peste 40.000 de click-uri daca sunt facute ok.

    Aici ma opresc din calcule. La bugete de asa marime se pot face multe chestii deosebite care sa aduca vizitatori. Un parteneriate ok si cu un site bun, poti ajunge la 10.000 unici pe zi. La un asa trafic, in functie de pozitionare poti scoate 5-10.000 pe zi si iti amortizezi investia in 6 luni sau un an.

  7. Mihaï Says:

    Vlad, Multumesc pentru raspuns 🙂

  8. Nicu Says:

    Si campaniile acestea cam de ce durata sunt? In cat timp primesti 10.000 de unici?

  9. Dan Says:

    Nicu,
    ii poti primi si in 2 si in 3 luni( depinde de mai multi factori: formatele de expunere, nr. de afisari, produsul/sericiul caruia ii faci campanie, targetul cum zicea Vlad…etc)

    Vlad,
    mi-ai ridicat mingea la fileu. Vreau sa vorbim despre un proiect online pe care l-am lansat de curand. Desi nu ne cunoastem, imi permit sa-ti cer un mail , gmail ceva…desigur daca vrei si daca esti curios.
    merci
    Dan

  10. Vlad Popa Says:

    Dan, incearca pe popavladutlucian@yahoo.com.

  11. Dan Says:

    Vlad, am incercat. Sper ca am reusit 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: