Maturizarea audientei online

Cred ca in Romania audienta online, odata cu cresterea penetrarii online,  si-a modificat mult structura fata de anii precendeti. Utilizatorul de internet mediu nu mai este chiar elita venituri inalte, studii superioare etc care era vanduta acum un an sau doi.

 Zilele astea si-a facut tata blog. El se refera in principal la protectia muncii, el fiind printre putinii experti in protectia muncii din Romania. Este pensionat si are 58 de ani. Pentru ca are firma de consultanta si expertiza, in ultimii ani a invatat sa utilizeze calculatorul. De vreo 2-3 ani are internet acasa, la inceput pentru ca l-am batut noi la cap, acum chiar ii e util. Se documenteaza de pe net (foloseste foarte mult legislatia) si citeste presa.

A fost un exemplu extrem, cred ca abia peste 5-10 ani va creste puternic aceasta grupa de varsta, dar cresterea puternica a numarului de utilizatori a schimbat mult structura audientei online. Sunt diferente mari la cateva luni distanta, totusi ritmul de schimbare este mai lent si ma astept la o stabilizare peste un an sau doi. Maturizarea va aduce noi nise in piata si va mari audienta altora, deci si segmentarea lor. Va fi interesat de urmarit.

Anunțuri

18 răspunsuri to “Maturizarea audientei online”

  1. Blogging la 58 de ani « netoo Says:

    […] Vlad Popa, de la MediaDirection, anunţă un fapt inedit. Tatăl său, în vârstă de 58 de ani, şi-a facut blog despre viaţă şi protecţia muncii. […]

  2. Ionut Popa Says:

    Tata are 58 de ani? Frate cum trece timpul…

  3. » Noi bloguri la orizont - Ionuţ Popa Says:

    […] Si tata si-a facut blog (adica are, ca de facut l-a facut fratele meu), de protectia muncii ca asta stie cel mai bine. Stirea e preluata deja repede aici. Destul de cool nu? […]

  4. cristi parvan Says:

    Impresionant

    Imi retrag toate cele spuse despre Rom tricolor si target. (D’efecte de research). Sunt in mare criza de timp dar cu toate acestea am citit posturile si chiar incerc s-un comentariu.

    E clar, blog-ul e mai mult decat o „gaselnita tehnica” e o forma de exprimare. Trebuie sa-mi fac si eu blog.

    Respectele mele domnului Popa

  5. Vlad P Says:

    Cristi,
    Ai avut dreptate cu target-ul. Tata nu e in target, dar va trebui sa targetam din ce in ce mai bine internetul. Nu e doar un joc pentru pusti, e o media.
    Cred ca prea multi ajung in fata doar pentru ca dau din coate, nu neaparat pentru ca isi cunosc meseria. Cred ca in viitor foarte multi specialisti se vor putea exprima prin intermediul blogurilor si vor fi apreciati pe baza competentei mai bine ca pana acum.
    In afara, angajatorii dau un mic search pe google pe numele candidatilor (asta daca nu te cheama John Smith :))si citesc materialele legate de persoanele respective.
    Si te asteptam de mult sa iti faci blog!!!!

  6. cristi parvan Says:

    e media daca reusesti ca prin el sa transmiti mesaje controlate catre „consumator”. deocamdata eu cred ca e la granita dintre „cultura” si „media”. Iar dovezi precum blogul tatalui tau dovedesc ca nu-i vorba de un curent sau de o subcultura ci de un fenomen care se poate „replica” in zone diferite de populatie.

    cat despre searchul pe google am incercat azi la sugestia lu’ Manafu. M-am speriat am gasit o groaza de blogereala si mult online. nu cred ca as vrea ca vreun client sa faca exercitiu asta inainte de o intalnire cu omul de research (care sunt 🙂 )

  7. Vlad P Says:

    Cu atat mai mult iti trebuie un blog. Ar fi primul in lista de raspunsuri.
    Pe masura ce blogurile vor intra puternic si in alte domenii, clientii vor fi si ei bloggeri sau macar vor citi bloguri.
    Inainte sa imi fac blog, la search pe google aparea un senator :). Nu era rau, dar cred ca oricine se prindea repede ca nu e vb de mine.
    Internetul inseamna dialog si nu discurs, din punctul asta de vedere, nu prea folosesti cu adevarat Internetul, daca iti controlezi strict mesajul.

  8. Ciprian Stavar Says:

    Vlad,

    Interesanta tema, motiv pentru care am preluat-o si eu pe blog. Cred ca ar fi interesant de dezbatut mai in amanunt, mai ales daca s-ar putea pune publice si ceva date, fie din SNA, fie din SAR, sau mai vechi din TGI. Le aveti? Le puteti pune partial public (datele) ?

    Merci.

  9. cristi parvan Says:

    Le avem, nu le putem pune pe blog 😦 . Desi sunt ceva cifre pe varste „mature” ele sunt fenomene marginale si in general afectate de sondaj (fie datorita numarului mic, fie datorita efectului de dezirabilitate, sau de ce nu de … confuzie).

    Nu. Nu cred ca vom avea foarte curand campanii targete 65+ pe online, sunt alte medii mai usor de folosit. Dealtfel nici pe TV nu’s prea multe campanii targetate astfel.

    Importanta este largirea spectrului de utilizatori si mai ales de „utilizari”, asta deschide intr-adevar multiple posibilitati.

  10. teperomanesti Says:

    salut/ frate, ce taguri sa folosesc pt. ca sa imi apara ca lumea postarile, sa fie citite de romani ? am postat la OLITICA si sunt inconjurat numai de straini 😦 da-mi niste sfaturi, te rog

  11. Ciprian Stavar Says:

    Cristi,

    Pai nu prea ai campanii targetate 65+ pentru ca nu prea ai produse active din punct de vedere media care sa fie pe piata. Cred insa ca Vlad vorbeste mai degraba de o schimbare de paradigma, sau macar de unghi de vedere (1-2 grade)… 🙂

  12. Vlad P Says:

    Sunt destule campanii posibile, in special medicamente/suplimente nutritive.
    De acord, in Romania, pensionarii nu au putere financiara prea mare. In alte tari (mereu la altii, nu la noi) pensionarii au timpul si resursele sa isi cultive pasiuni, sa calatoreasca si cumpara o groaza de medicamente. Asta inseamna foarte multi bani. Pe masura ce si la noi puterea de cumparare va creste, aceste segmente vor fi din ce in ce mai profitabile.

  13. corco Says:

    YOur dad is cool! Mine is an alcoholic

  14. cristi parvan Says:

    In afara de niste medicamente si poate ceva servicii dedicate, nici nu cred ca o sa apara foarte curand aceasta targetare.

    Si cu siguranta nu asta e bariera onlineului. Ce trebuie noi (eu tu vlad, iab-ul, tatal lui vlad….) sa convingem e ca onlineul suporta declinari si ca nu mai e de mult acea medie ciudata folosita doar de unii care vor sa comercialize telefoane sau sa vada poze :).

    cand o sa-mi fac blog 🙂 voi incerca spre exemplu sa argumentez o inedita dezvoltare a onlineului generata de „capsunari”. Intr-un sat din oltenia am vazut „cu ochii mei” un grup de 10 persoane care sedeau ciorchine in fata unui mesenger (pe un sh adus de curand) ca sa vorbeasca cu ai lor

  15. Vlad Popa Says:

    Pentru asta cred ca ar trebui sa vorbim cu Mihai Fanache (Media Cafe) sa ne trimita niste date privitoare la traficul pe messenger intre Romania si Spania.
    De asemenea poti folosi trafic.ro si sa faci o analiza a traficului venit din afara pe site-urile de stiri (cred ca este mai relevant decat pentru toate site-urile din trafic.ro). Evz are in jur de 45% trafic din alte tari.
    Aici cerem date de la Netbridge.

  16. cristi parvan Says:

    intrebarea ramane cine suntem noi? (care vorbim si cerem) 🙂 si ce interese avem? 🙂 .

    Eu unu am date cat sa-mi satisfac curiozitatile personale, dar ca sa fie „argumente” au nevoie de-o stampila 🙂

  17. Vlad P Says:

    Cred ca noi toti din piata am beneficia de astfel de statistici.
    Exact, asteptam IAB-ul sa stranga datele astea, sunt cateva disponibile si acum. Am inteles ca se numeste transparenta chestia asta sa pui la dispozitie date si analize :).

  18. pensiunea valentini « bogdanlebu Says:

    […] ca tot se vorbea mai zilele trecute de maturizarea audientei onlain (aici si aici… si poate si pe altundeva), iata ce primesc azi dimineata pe mail de la unchimiu (peste 60 yo, cu laptop si d-alea)… zice: da-ti si tu cu parerea… http://www.pensiunea-valentini.ro… ma uit… si mi-a stat inima… oamenii si-au facut site… mai e de lucru la el, da e super…  au si rezervari online… […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: