Trafic.ro a facut optionala afisarea refferer-ilor

Ascundem mai multe lucruri intr-o industrie in care vrem sa facem lumina. Nu suntem mandrii de imaginea care ne-o face un lucru propriu, care ne caracterizeaza.

Acum fiecare site din trafic.ro poate decide sa arate sau nu refferer-ii. Vazut ca un indiciu de calitate a unui site si, adaug eu, notorietate a unui brand in care s-a investit (nu neaparat bani, ci timp si oameni), este un lucru pe care il consult cand fac propuneri clientilor. Deja am inceput sa ma lovesc de refuzul unor site-uri de a-l afisa.

Vazuta ca un avantaj strategic, pe care concurenta sa nu il stie, lista refferer-ilor este esential sa fie ascunsa. Personal cred ca aceasta lista este o amprenta, o emblema a brand-ului. Astfel devine un lucru de care trebuie sa fii mandru si sa o prezinti cu fiecare ocazie pentru a arata ca ceea ce iti propui cu un site este si ceea ce realizezi.

7 răspunsuri to “Trafic.ro a facut optionala afisarea refferer-ilor”

  1. Liviu Florescu Says:

    Nu sunt pro traffic, dar sursele de referinta nu sunt publice.
    Plus de asta toata lumea jongla cu chestia asta si se ridica in google ranking site-uri care n-au ce cauta pe acolo.
    Publice sunt vizitele si afisarile, desi numa la noi in romania se vinde avand ca dovezi un site care arata si date ireale. 🙂

  2. Vlad Popa Says:

    Liviu, imi doresc sa stiu ce cumpar.
    Nu-mi doresc sa aflu ca e site business pe care oamenii intra sa citeasca bancuri. Oricum acest lucru se va observa in orice studiu facut pe site-uri.

  3. Anne Says:

    Lista cu referreri chiar spunea ceva despre un site, puteai deduce cat de fidelizati sunt cititori, cine face traficul pe bune etc. chiar e o emblema a brandului.

    Cat despre avantajul strategic… am serioase dubii… de ce zici tu ca n-ar trebui vazut de concurenta?

  4. Vlad Popa Says:

    Anne, din contra, spun ca ar trebui sa fie facuta publica. Spun ca este vazuta de unii ca avantaj strategic.
    Un argument care cade, daca ma gandesc ca in orice prezentare se spune totul despre strategia site-ului pentru a evidentia calitatea lui.

  5. Despre statistici private » [new marketing] by Marius Pahomi - studii de caz, stiri si tendinte: internet marketing, publicitate online, marketing interactiv & direct. Says:

    […] este destul de discutabila, Vlad Popa (Internet Media Buyer la Media Direction Romania) caracterizand-o drept un pas inapoi catre haos […]

  6. Anne Says:

    Si eu tot partea cu avantajul strategic o contestam. Adica la un site civilizat, in lista de referreri ar trebui sa fie pe primul loc cu o majoritate izbitoare direct-ul (ca doar ne place sa fidelizam!), apoi un webmail, un motor de cautare, un web dir. Lucruri pe care le poate face oricine.

    Intr-adevar, daca ne gandim ca pe la noi lucrurile nu stau deloc civilizat si poti vedea in lista de referreri ca mai mult de 50% din trafic vine de pe un alt site, printr-un „deal”, putem considera un avantaj strategic faptul ca lista nu e vizibila!

  7. Eugen Says:

    Miscarea trafic.ro era una asteptata, motivele:
    -Statistics.ro care vine puternic din urma, numar mare de rapoarte net superior celor de la trafic.ro si live pe deasupra, modulul pentru administrare banere totul gratis, etc.
    – Proiectul Brat care or sa le dea mare bataie de cap datorita fatului ca sunt independeti si nu or sa mai fie zvonuri ca n prezent ca trafic.ro manipuleaza datele in favoarea lor adica crescand aritficial traficul unor site-uri pentru a le crea plus valoare.
    – multe site-uri plecate din portofoliul lor la concurenta

    Asta i-a facut pe cei de la trafic.ro sa regandeasca putin strategia lor si in concluzi au aparut cu ultimile noutati.

Lasă un comentariu